Site logo
Oct 11
Should startups care about profitability? More news at 10

There are certain topics that even some of the smartest people I talk with who aren’t startup oriented can’t fully grok. One of them is whether profitability matters. It’s common cocktail party chatter to hear people confidently pronounce that some well known startup is sure to blow up. Or you know the other one — the one

Oct 11
One thing separates creators from consumers

Enterprise applications are complex — there is an insane amount of information that is to be displayed that contains data from various sources, modules and users. There are complex graphs, usage patterns, and lists of data that need to be skimmed through before one can make sense of what the console is getting at. “The biggest challenge

Oct 11
What to do if your product isn’t growing

As a founder, product lead at Pinterest and PM for a couple products at Google, as well as a growth partner for Initialized Capital, I’ve seen many product teams struggle to grow. Many products start out with a bang. Some find product-market fit with sustained growth. A few have gone through spurts of hyper-growth. But

Jul 10
¿Deberían las startups preocuparse por la rentabilidad? Más noticias a las 10

Hay ciertos temas que incluso algunas de las personas más inteligentes con las que hablo que no están orientadas a las empresas emergentes no pueden asimilar por completo. Uno de ellos es si la rentabilidad importa. Es común hablar en un cóctel escuchar a la gente decir con confianza que alguna empresa nueva conocida seguramente

Jul 10
Una cosa separa a los creadores de los consumidores.

Las aplicaciones empresariales son complejas — hay una enorme cantidad de información que se debe mostrar que contiene datos de varias fuentes, módulos y usuarios. Hay gráficos complejos, patrones de uso y listas de datos que deben revisarse antes de que uno pueda entender a qué se refiere la consola. “El mayor desafío con el diseño de

Jul 10
Qué hacer si tu producto no crece

Como fundador, líder de producto en Pinterest y PM para un par de productos en Google, así como socio de crecimiento para Initialized Capital, he visto muchos equipos de productos que luchan por crecer. Muchos productos comienzan con una explosión. Algunos encuentran que el mercado de productos encaja con un crecimiento sostenido. Algunos han pasado